Blue Flower

Nie ulega wątpliwości, że dbanie o dobrą kondycję i zdrowie powinno leżeć nam na sercu, nie ukrywajmy jednak że ze swojej natury jesteśmy dość leniwi, a więc trudno zmotywować nam się do codziennej porcji ruchu. Powinniśmy jednak to zrobić. Dlaczego? Otóż codzienne ćwiczenia to bez wątpienia zdrowa i sensowna inwestycja w naszą przyszłość!

Codzienna dawna ruchu na świeżym powietrzu dotlenia nasz organizm, sprawia, że krew szybciej krąży, a każda komórka naszego ciała czuje się znacznie lepiej. Dzięki codziennym biegom czy spacerom możemy przenieść nasze życie na zupełnie inny poziom. Bez wątpienia kontakt z naturą także zbawiennie wpływa na nasze życie, a także sprawia, że stajemy się większymi optymistami i z radością patrzymy na nowe zadania do wykonania. Idealnym treningiem dla początkujących będą spacery, marsze z kijkami nordic-walking, rower, czy rolki. Z czasem możemy przenieść swoje ćwiczenia na inny poziom i spróbować biegów, street workout czy innych ciekawych form aktywności fizycznej. Ćwiczyć możemy zarówno na siłowni, w klubie fitness, czy w domu. Może alternatywą dla nas są zajęcia fitness? Zumba? A może taniec? Warto próbować i poszukiwać, ponieważ znalezienie idealnej dla siebie formy aktywności z pewnością sprawi, że szybko osiągniemy efekty o jakich marzymy. Pamiętajmy jednak by wybierać ćwiczenia urozmaicone, tak aby dana forma aktywności szybko nam się nie znudziła! Formy urozmaicone to fitness, taniec, trening funkcjonalny, o którym przeczytasz na stronie klubów i siłown,i a także trening tabata, który pomimo swej intensywności znalazł rzesze wielbicieli na całym świecie.

Jakie są zalety tych morderczych treningów? Trening tabata wzmacnia doskonale całe ciało, nie rozbudowuje jednak nadmiernie mięśni, więc pomimo intensywności nie wyglądasz jak kulturysta. Poprzez imitację często wykonywanych ruchów, trening ten zmniejsza ryzyko urazu w codziennym życiu, a także poprawia naszą kondycję ogólną sprawiając, że stajemy się bardziej sprężyści i gibcy. Oprócz tego tempo ćwiczeń zwiększa ogólną wydolność organizmu i poprawia krążenie krwi.

Bardzo ważną zaletą tej formy ćwiczeń jest również wzmacnianie często zaniedbywanych przez nas mięśni głębokich. Mięśnie te odpowiadają za utrzymanie prawidłowej postawy i zapobiegają występowaniu bólów kręgosłupa. Jest to szczególnie ważne w przypadku osób, które prowadzą ze względu na swoją pracę siedzący tryb życia, który osłabia nasz gorset kręgosłupa. Bez wątpienia takie ćwiczenia zrelaksują nasze mięśnie i poprawią nasz stan ogólny. Warto więc poświęcić na nie kilka minut w ciągu dnia, z pewnością nasze ciało doceni tego rodzaju zabiegi. Choć pozornie trening wydaje się łatwy, tak naprawdę narzucone szybkie tempo sprawia, że szybko uszykujemy spodziewane efekty. Trening funkcjonalny ćwiczymy w seriach trwających po 45-90 sekund. Jedna seria, to jedno ćwiczenie, które powtarzamy w jak największej liczbie powtórzeń, Po zakończeniu serii od razu przechodzimy do kolejnego ćwiczenia - „obwodu”. Bardzo ważna jest w tego rodzaju ćwiczeniach różnorodność ruchu – płynność i różnorodność, którą pomogą nam uzyskać różnorodne przyrządy do ćwiczeń, takie jak sztangle, piłki lekarskie, gumy, taśmy, worki, stepy, płotki, drabinki. Z pewnością więc dostępność sprzętu oraz obecność trenera przemawia za ćwiczeniami w klubie fitness, a nie domu.